Rij-impressie: Porsche 718 Cayman GTS

Rij-impressie: Porsche 718 Cayman GTS

Porsche-kopers die hun model zo sportief mogelijk willen hebben, kunnen al lange tijd hun lol op met de GTS-versies. In Boxster-vorm bereik je dan dynamische perfectie. Evengoed hebben we een suggestie …

Je ziet ze eigenlijk opvallend vaak: de GTS-versies van Porsche-modellen. Het topmodel van de line-up (even los van de GT-divisie) is officieel altijd de Turbo (S)-versie, al dan niet in S-trim. Porsche houdt door de jaren heen de vinger echter uitstekend aan de pols van de Porsche-klant en merkte dat sommigen iets scherpers willen. Zo ontstond de GTS-lijn: nog net even wat sportiever dan de S-versies, met een handjevol pk’s extra om mensen over de streep te krijgen. In de ‘instapdivisie’ van de 718 Cayman en Boxster is (vooralsnog) nooit behoefte geweest aan een turboversie. Mogelijk zou het model dan te veel vermogen krijgen ten opzichte van de 911. Dat de gelimiteerde GT4 en Boxster Spyder voor het eerst de 911-vermogensgrens doorbraken, was al bijzonder genoeg. Nee, de GTS is ook dit keer het officiële topmodel van de serieproductie-718’s. VEEL KOPPEL Bij de jongste facelift verdween net als bij de gewone 718-modellen de zescilinder. De nieuwe 718 GTS Cayman en Boxster krijgen dezelfde 2,5-liter viercilinderboxer met turbo als de S-versies. Porsche tweakte wel iets aan het inlaattraject en de turbo, met 15 pk vermogenswinst als resultaat: zo kom je op 365 …

Lees verder…

Via:: https://www.autoweek.nl/rijimpressie/1904/porsche-718-cayman-gts?utm_source=rss&utm_medium=rssdefault&utm_campaign=rssfeed

Categorieën: Nieuws - Overig

Reacties zijn afgesloten.